Σάββατο, 4 Αυγούστου 2012

Ένα «ανάπηρο» λιμάνι γυρεύει «γιατρειά»


Και η φετινή έκθεση για τα λιμάνια της χώρας από την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Ε.Ν. ΠΑΣΗΣ ΤΑΞΕΩΣ, κάνει αναφορά στο λιμάνι της Καλύμνου και αναφέρει τα ίδια όπως και τότε, πριν πολλά χρόνια, όταν έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου, για την επαπειλούμενη ακτοπλοϊκή απομόνωση του νησιού, εξαιτίας της κατασκευής του προσήνεμου μόλου.


«Ουσιαστικά είναι αλιευτικό καταφύγιο και όχι λιμάνι για πλοία 130-140 μέτρα» αναφέρουν για μια ακόμη φορά οι «άσχετοι» και «λεβεντοάσχετοι», όπως είχαν χαρακτηριστεί,  πλοίαρχοι του ελληνικού ναυτικού, που θεωρούνται από τους πλέον ικανούς στον κόσμο. Δεν είναι λιμάνι νησιού, που μπορεί να του εξασφαλίσει την απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά ένα αλιευτικό καταφύγιο, απαγορευτικό για τα μεγάλα πλοία.

Έχει άραγε καμία σχέση η σημερινή κατάσταση του νησιού, με τις αποφάσεις που πάρθηκαν πριν πολλά χρόνια στο κατάστρωμα ενός πλοίου που τότε εκτελούσε τα δωδεκανησιακά δρομολόγια;

Ευθύνεται άραγε η κατασκευή αυτού του λιμανιού, όπως έγινε και σήμερα η Κάλυμνος να βρίσκεται στην χειρότερη φάση της από πλευράς ακτοπλοϊκής σύνδεσης και να συναγωνίζεται τα μικρονήσια των χιλίων κατοίκων;

Ποια θα ήταν η κατάσταση στο νησί, αν δεν υπήρχε το πρόβλημα αυτό που επισημαίνουν και πάλι οι καπεταναίοι, μήπως απλώς θα παλεύαμε σαν κοινωνία να πετύχουμε διπλά δρομολόγια ημερησίως, αφού θα είχαμε εξασφαλισμένα τα καθημερινά; (είναι άλλο να παλεύεις να σου «πετάξουν ένα ξεροκόμματο»  με ένα δρομολόγιο που επιεικώς μπορεί να χαρακτηριστεί κοροϊδία).

Η έκθεση των καπεταναίων, που κάποιοι «αμπελοφιλόσοφοι» τους είχαν χαρακτηρίσει ως «λεβεντοάσχετους», μιλά για την επιτακτική ανάγκη κατασκευής του έξω μόλου, που θα θεραπεύσει τις πληγές του νησιού, που άνοιξε αυτό το λιμενικό έργο, για το οποίο κανείς μα κανείς δεν βγήκε να αναλάβει την ευθύνη και να πει γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση τότε.

Η Κάλυμνος έχει το δικαίωμα να γνωρίζει γιατί σαν την μεγαλύτερη νησιωτική επαρχία της χώρας, να έχει την χειρότερη σύνδεση με τον Πειραιά από την δεκαετία του 70!

Μιλήσανε για ένα έργο που θα εξυπηρετούσε τους ανθρώπους της αλμύρας και κάποιοι καμαρώνουν γι αυτό, αλλά αυτοί θα πρέπει να είναι οι πρώτοι που θα δεχτούνε την αγανάκτηση των ψαράδων, αφού αυτούς πλήττει πρώτα και κύρια η ατμοπλοϊκή απομόνωση, γιατί έχουν το πλέον ευπαθές προϊόν.

Ας βγει τελικά κάποιος να πει την αλήθεια, στην κοινωνία που στενάζει εδώ και 15 χρόνια, στους ψαράδες που μεταφέρουν τα αλιεύματά τους μέσω άλλων νησιών, στους εμπόρους που δεν μπορούν να διακινήσουν τα προϊόντα τους γιατί είναι πανάκριβα λόγω της έλλειψης τακτικής συγκοινωνίας, στους επιχειρηματίες του τουρισμού που βλέπουν τον τουρίστα με «το κιάλι» στο λιμάνι, στους Καλύμνιους που μέχρι την Ρόδο μπορεί να πάρουν και δύο συγκοινωνίες, στην Κάλυμνο που μέσα στην δίνη της οικονομικής κρίσης είναι ανοχύρωτη και βιώνει την αβεβαιότητα.

Ο Δήμαρχος κατέβηκε από την Αθήνα και μας είπε ότι κατάφερε να «συγκινήσει» τον νέο Υπουργό Ναυτιλίας και του έδωσε «μπαξίσι» ένα δρομολόγιο με το «μικρό Μπλου Σταρ», που θα φτάνει εδώ αφού θα έχει διανύσει τα μισά μικρονήσια των Κυκλάδων. Αντί λοιπόν να καμαρώνει, ας «σφίξει τα λουριά του» και ας τρέξει για την κατασκευή του περιβόητου έξω μόλου, μπας και δούμε μια άσπρη μέρα σαν τόπος.

Θανάσης Αθανασίου

Φιλόλογος – Διαχειριστής «Παλμού του Αιγαίου»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου